رويه های بازگرداندن كالا

رويه های بازگرداندن كالا

رضایتمندی مشتریان پس از خرید همواره از اولویت‏‌های فروشگاه اينترنتی الکترو آسیا بوده است و در این راستا می‏‌کوشيم تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با اين حال ممكن است مشتريان محترم پس از خريد با مسائلی روبرو شوند كه از كالای خريداری شده رضايت نداشته باشند. در چنين مواردی الکترو آسیا خدماتی را در چهارچوب قوانين مشخصی كه در نظر گرفته است به مشتريان محترم ارائه می دهد.

شرایط بازگشت کالا

 در صورتیکه کالای ثبت سفارش شده با کالای ارسالی دارای مغایرت باشد و يا كالا ايراد و اشكال فنی داشته باشد، مشتریان محترم باید حداکثر تا 48 ساعت پس از دریافت كالا، مشکل را به واحد پشتيبانی ما اطلاع داده(جهت دريافت اطلاعات تماس به تب تماس با ما مراجعه كنيد) و يا در قسمت فرم بازگشت كالا به طور دقیق ثبت اطلاعات کرده و پس از دريافت تماس از واحد پشتيبانی، نهایت تا 24 ساعت آینده با هماهنگی قبلی محصول را در همان وضع اولیه خود (به همراه جعبه و کلیه متعلقات)  به فروشگاه الکترو آسیا ارسال نمایند از آنجایی که محصولات الکترو آسیا فرآیند کنترل (بررسی مشخصات-بسته بندی-و…) را طی می کنند بسیار به ندرت این اتفاق خواهد افتاد. (لطفا بدون هماهنگی با واحد پشتيبانی، به هیچ عنوان محصولي را به الکترو آسیا ارسال نكنيد.)

پس از دريافت محصول توسط واحد پشتيبانی، روند رسيدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

کارشناسان الکترو آسیا ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند و اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان الکترو آسیا تایید شود، کالا تعویض خواهد شد. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛  الکترو آسیا بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، الکترو آسیا تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند. اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و الکترو آسیا در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

 پس از دریافت و پذیرش کالا توسط كارشناسان الکترو آسیا ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان ، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد. از هنگامی که وضعیت کالا در واحد پشتيباني و خدمات، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد. ملاک اقدامات فروشگاه الکترو آسیا ، نظر کارشناسان پشتیبانی است.

هزينه ارسال كالاي مرجوعي به الکترو آسیا چگونه محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد، آسیب دیدگی و یا وجود مغایرت فنی به تایید کارشناسان الکترو آسیا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده الکترو آسیا مي باشد. و برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به فروشگاه الکترو آسیا ارسال شود. در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان الکترو آسیا ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

در مواردی که کالا شامل گارانتی باشد هرینه ارسال و دریافت مجدد کالا با مشتری میباشد